• Alle producten zijn toegevoegd aan uw winkelmandje.

Gezondheid

Gezondheid

Uw gezondheid is onbetaalbaar en moet altijd goed bewaakt worden. Preventief kunnen er allerlei zaken voor gebeuren om uw gezondheid optimaal te houden, maar ook om weer gezond(er) te worden, bestaan er bijzonder veel hulpmiddelen en producten.

Als het op uw gezondheid aankomt, is het van het grootste belang dat u hierover waakt en zorgt dat die optimaal blijft, in de mate van het mogelijke.

Bij een ongeval, ziekte, ouderdom of een operatie, kan het zijn dat hulpmiddelen moeten gebruikt worden om de pijn te minimaliseren, of om sneller te genezen, om mobiel te kunnen zijn, misschien wilt u gewoon uw comfort verbeteren.

Gezond blijven

Tip 1  Gezond eten

  • Eet voldoende groenten
  • Plan minstens 1 vleesloze dag in week in
  • Beperk het eten van rood vlees
  • Als je vis eet, zorg er dan voor dat het vette vis is
  • Eet regelmatig soja
  • Het is belangrijk regelmatig en gevarieerd te eten
  • Sla nooit een ontbijt over
  • Probeer langzaam te eten en steeds rond hetzelfde tijdstip
  • Drink voldoende water
  • Vergeet niet dagelijks fruit te eten

Tip 2  Probeer op je gewicht te letten

  • Tracht nergens suiker aan toe te voegen
  • Drink dagelijks minstens één kopje groene thee
  • Vermijd of verminder de toename van koolhydraten (pasta, brood, rijst, aardappelen)

Tip 3  Beweging is het beste medicijn

  • Doe 1 maal per week een activiteit gedurende minstens 20 à 30 minuten die je conditie verbeteren
  • Train je spieren wekelijks 2 keren (ze worden anders heel snel omgezet in vet)
  • Neem liever de trap dan de lift, of ga eens vaker met de hond wandelen, …
  • Beweging houdt de huishouding betreffende de bloedcirculatie in het lichaam in stand. Het is van bijzonder groot belang goed te bewegen en dit dagelijks te onderhouden

Tip 4  Regelmaat

  • Tracht op ongeveer hetzelfde uur te gaan slapen en weer op te staan.

Tip 5  Stress verminderen

  • Via een geconcentreerde en juiste ademhaling kan je je stress al veel verminderen, maar ook yoga, tai chi, mindfulness of mediteren kan je veel baat brengen

Tip 6  Iedere ochtend insmeren

  • Ook op een regenachtige dag is het belangrijk dat je je huis beschermt tegen UV stralen. Smeer je gezicht, hals en de rug van je handen in met een UVA-filter (minimaal factor 15)

Tip 7  Sociale contacten

  • Tracht goede sociale contacten te leggen en/of te onderhouden

Tip 8  Roken en alcohol

  • Probeer niet meer te roken 
  • Beperk alcohol en drink het met mate

Tip 9  Geniet!

  • Geniet van de dingen die je doet en die op je pad komen. Je bent nooit te oud om te dromen en hier en daar een droom in vervulling te laten gaan!

Tip 10 Lachen

  • Elke dag moet je minstens 1 keer gelachen hebben
  • Probeer positief te denken